FANDOM

Bular - jeden z Gałganów, syn Gunmara, główny antagonista w pierwszej połowie Sezon Pierwszego

Charakter Edytuj

Bular posiada charakter bardzo podobny do swojego ojca - Gunmara. Jest podły i chciwy, zawsze stawia na siłę, co czasami stawia go w przegranej sytuacji. Cechuje się stanowczością i lubi dowodzić oraz pomiatać innymi.

Trollhunters-image-3

Bular w trakcie śmierci

Wygląd Edytuj

Ten Gałgan jest trollem sporych rozmiarów z charakterystyczną twarzą. Posiada on dwa poziome rogi i dwa bardziej zakrzywione już bez ostrej końcówki. Jego tułów przedzielają dwa pasy zawieszone na jego ramionach, an a dole ich ma czaszki. Na prawym przedramieniu posiada skórzaną bransoletę. Jego oczy są żółtego koloru z czerwonymi źrenicami. Do pasów na plecach ma dopięte swoje dwa miecze, a na dole dodatkowo nosi spodenki podzielone na kilka części w takim samym kształcie.

Historia Edytuj

Sezon Pierwszy Edytuj

Bular jest jedną z pierwszych postaci, którą widzimy podczas oglądania serialu. Na początku walczy on z Kanjigarem, którego pokonuje w pojedynku. Jednak ten spadł z mostu i zmienił się w kamień, a Amulet Światłości pozostał na ziemi nieosiągalnej dla trolla.

Wtedy Amulet wybrał właśnie pierwszego ludzkiego Łowcę Trolli - Jim'a Lake'a. Bular postanowił teraz to go ścigać, gdyż chciał mu odebrać Amulet. Ściga go ulicami Arcadii w nocy, ale Jim i Toby szczęśliwie uciekają do miejsca, gdzie czekają na nich Blinky i Aaarrrgghh!, którzy otwierają przejście do Targowiska i uciekają tam razem, a Gałgan musi obejść się porażką

Zawiedziony porażkami w walce z Łowcą Trolli Bular wymyśla nowy plan - chce zbudować najpierw Most Ściętej Głowy i dopiero później zdobyć Amulet. Buduje go w muzeum w Arcadii razem z Zakonem Janusa. W końcu jednak kiedy Jim Lake dowiaduje się o tym Gałgan porywa Blinky'ego i nakazuje przyjść dla Łowcy Trolli do muzeum.

Wtedy następuje druga bitwa pod Mostem Ściętej Głowy. Na pomoc dla swojego przyjaciela przybywają Toby Domzalski, Aaarrrgghh! i Draal Niszczyciel. Bular walczy z dwoma wcześniej wspomnianymi trollami, gdy Strickler próbuje zamontować zabrany dla Łowcy Trolli Amulet Światłości. Portal porywa kilka postaci, a Draal w walce traci swoją prawą rękę. Ostatecznie udaje się zatrzymać działanie portalu i Bular ściga uciekającego przed nim Jim'a. Ten drugi jednak miał plan i finałową bitwę rozgrywa pod mostem w Arcadii z synem króla Gałganów. W końcu Bular przegrywa i spada z mostu pod słońce. Udaje mu się jednak nie skamienieć do końca i skacze, by zabić Łowcę Trolli, ale szczęśliwie Aaarrrgghh! go spycha spowrotem na dół i Gałgan rozpada się na kawałki.

Jego postać wykorzystuje Angor Gad, aby przestraszyć Strickler'a, który przeciwko niemu spiskował, co jednak mu się nie udaje.

Sezon Drugi Edytuj

W 11 odcinku Sezon Drugiego Bular powraca jako zmyślona rzeczywistość w myślach Jim'a Lake'a.